Fortsätt till huvudinnehåll

2012 ett nytt bröllopsår - trender, färger m.m.

Nu har förfrågningarna inför bröllop 2012 börjat komma in. Det är spets, rosa rosor m.m.. Samtidigt håller jag på för fullt och avsluta 2011 års bröllopsbeställningar - tackkort. Jag är enormt glad över att jag har möjlighet att arbeta med något som jag brinner för. Är också väldigt glad för att jag redan är gift. Annars skulle jag blir helt snurrig (mer än vanligt) när "jag" skulle bestämma tema osv när jag får så många underbara uppslag och idéer från mina kunder.

NÅGRA TRENDER FÖR 2012 ÄR:












- Neutrala färger kommer att komma stort, men det betyder inte bara beige och guld utan tänk även ljus turkos, ljus orange, grågrönt och duvgrått. Men även häftiga färgkombinationer som korall och cerise.










- När det gäller klänningar så fortsätter de att ha en sofistikerad och elegant känsla. Men för 2012 blir det en övergång till mer av en vintage look. Tänk mjukt, lager, volanger, spets och stora kjolar.

Klänning från Vera Wang


















- Blommorna ska vara stora och i full blom, till exempel pioner och ljuvliga trädgårdsrosor. Välj toner av elfenben och ljust rosa.














- När det gäller bröllopsinbjudningar 2012 så är personliga monogram fortfarande en stor trend. Tänk även lager, spets/band, vintage, färgstarka färgkombinationer, guld och metallic, mönster, illustrationer och framför allt PERSONLIGHET.



Water color - ett kort i 2 lager med. Orkidén är tryckt på det övre
transparenta arket. Ihopsatt med ett jungfruben.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Inbjudningskort student

En ny inbjudan till studentfirande, Student kalligrafi. Fler varianter på inbjudningskort till student hittar ni här: www.annagorandesign.se/sv/fest-student #studentkort #inbjudningskortstudent # inbjudningskort #studentfirande #inbjudan #student

Prins och prinsessa, NYA grafiska tryck

Går att få med första bokstaven i barnets namn.

Inbjudningskort till student

Letar du inbjudningskort till studentfirande? De flesta eller alla kort i webshopen kan anpassas till studentkort. Här är några förslag...